Rycerze królestwa

okładka
Autor: David Camus

Debiutancka powieść francuskiego pisarza, tłumacza, dziennikarza telewizyjnego, wnuka Alberta Camus’a. W związku z premierą książki na polskim rynku David Camus odwiedził Polskę, gdzie odbył kilka spotkań z czytelnikami, gościł także na Krakowskich Targach Książki.

Książka Rycerze królestwa – wydana jako pierwszy tom trylogii – ukazała się we Francji w połowie lutego 2005, wywołując ogromny rezonans i zyskując świetne recenzje.

Autor książki otrzymał prestiżową francuską nagrodę za najlepszą powieść przygodową.

Osadzona w realiach średniowiecza sensacyjna powieść nawiązuje klimatem i stylem do Imienia róży Umberto Eco, a także klasycznych już filmów przygodowych, jak Indiana Jones czy Władca pierścieni.

Zachowując dbałość o szczegóły i autentyczność kontekstów historycznych, autor snuje pasjonującą opowieść o poszukiwaniu Świętego Krzyża, na którym został ukrzyżowany Chrystus i który zawsze towarzyszył chrześcijanom na polu bitwy. Relikwia ta, zagubiona podczas decydującej bitwy między muzułmanami a krzyżowcami, staje się pożądanym celem dla kilku konkurujących ze sobą grup. Są wśród nich rycerze maltańscy i templariusze wysłani przez papieża, jest dawny szpitalnik Morgennes, jest i bohaterski siostrzeniec Saladyna, a także żydowski handlarz relikwiami oraz tajemnicza, piękna kobieta z sokołem. Wszyscy mają na karku wojska Saladyna, przywódcy świata muzułmańskiego, który zdobywając Krzyż chce odnieść duchowe zwycięstwo nad chrześcijanami. Nikt z nich nie ma pewności, czy Krzyż jest autentyczny.

Żywa akcja, barwne postacie, ciekawie skonstruowane dialogi i duży epicki rozmach sprawiają, że powieść może stać się podstawą dla scenariusza filmowego, co sugeruje większość zagranicznych recenzentów książki.

Wydawnictwo: Videograf II
Miejsce wydania: Katowice
Wydanie polskie: 10/2005
Rok wydania oryginału: 2005
Liczba stron: 288
Format: 165x225 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 83-7183-367-9
Wydanie: I
Cena z okładki: 29,00 zł

Materiały związane z książką:


blog comments powered by Disqus