Cyberia

patronat gildii
okładka
Autor: Douglas Rushkoff
Okładka: Wojciech Benicewicz, Joanna John
Tłumaczenie: Dariusz Misiuna

Czym jest Cyberia? Cyfrową krainą, w której wszyscy chcąc nie chcąc żyjemy, czy światem wysokich technologii, dostępnym tylko nielicznym informatykom? Rzeczywistością wirtualną czy czymś całkowicie namacalnym, dostępnym naszym zmysłom? Co łączy ze sobą informatyków z Doliny Krzemowej, magów chaosu, konsumentów psychodelików, pisarzy cyberpunkowych, współczesnych psychologów i fizyków oraz twórców i odbiorców muzyki transowej? O tym dowiecie się z książki Douglasa Rushkoffa, pierwszej, błyskotliwej próby opisu cyberkultury, ukazującej jej niezwykły potencjał.

Cyberia to kompendium wiedzy o magicznych, psychodelicznych i anarchicznych korzeniach Internetu, stworzone przez jednego z najwybitniejszych specjalistów od kultury współczesnej, laureata prestiżowej Nagrody im. Neila Postmana. To wędrówka przez różne wymiary cyberkultury - rzeczywistość wirtualną, psychologię transpersonalną, gnozę psychodeliczną, fizykę kwantową, kulturę rave, muzykę ambientową, magię chaosu i hakerstwo - ku krainie, gdzie wszystko jest możliwe. Ku krainie, w której żyjemy.

*  *  *

 "Cyberia to fascynująca podróż po obecnych granicach ludzkiego doświadczenia... opowiedziana w sposób, który umożliwia czytelnikowi przeżywanie zmieniającej się co chwila rzeczywistości cyberdelicznego XXI wieku" - dr Timothy Leary

"Oto oszałamiająca i niebezpieczna podróż po 'cyberprzestrzeni'" - Publishers Weekly

 "Cyberia to książka, która z powodzeniem może spełniać rolę punktu oobserwacyjnego po współczesnych, burzliwych czasach"- Continental Profiles Magazine

"Od technologii z Doliny Krzemowej po całonocne szalone imprezy pogańskie, Rushkoff eksploruje rzeczywistość wirtualną, nowe psychodeliki i substancje wspomagające inteligencję, a także inne pit stopy porozstawiane na cyfrowej autostradzie" - Entertainment Weekly

"Cyberia to przestrzeń, która nie do końca jest przestrzenią - metastrefa odtwarzająca sama siebie za każdym razem, gdy ktoś w nią wkracza. Równie prosta jak e-mail i równie nieskończona jak fraktal, hiperprzestrzenna, hiperżyciowa, zwirtualizowana rzeczywistość" - Los Angeles Reader

"Cyberia to opowieść o ludziach zamieszkujących najdalsze zakątki cyfrowych granic, tuż na skraju świadomości" - Morph's Outpost On The Digital Frontier


Spis treści:

Przedmowa
Wprowadzenie

Część Pierwsza: Komputery: Zemsta jajogłowych
1. Nawigacja po strumieniu danych
2. Poruszanie się po krainie całkowitego zapomnienia
3. Globalna wioska elektroniczna
4. Na styku z technosferą

Część Druga: Narkotyki: Substancje ze świata zaprojektowanej rzeczywistości
5. Patrzeć znaczy dostrzegać
6. Tworzenie powiązań
7. Piekielny podmuch rozczarowania
8. 1234567: Wszyscy inteligentni ludzie idą do nieba

Część Trzecia: Technoszamanizm: Formacja czasu przemiany
9. Wymykanie się historii
10. Jak sprawić by Złota Reguła stała się trendy
11. Technologia neopogańska [PDF]
12. Ogrodnicy chaosu [PDF]

Część Czwarta: Wytnij i wklej: Artyści w Cyberii
13. Ewolucja cyborga
14. Plądrowanie hipertekstu
15. Granie ról

Część Piąta: Wojna w Cyberii: Metody i memy
16. Przełamywanie lodów
17. Nowy kolonializm
18. Niech wygra najlepszy mem

Biuletyny z okopów

Wydawnictwo: Okultura
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie polskie: 9/2008
Tytuł oryginalny: Douglas Rushkoff Cyberia
Wydawca oryginalny: HarperCollins
Rok wydania oryginału: 1994
Liczba stron: 268
Format: A5
ISBN-13: 978-83-88922-18-3
Wydanie: pierwsze
Cena z okładki: 38,90 zł


blog comments powered by Disqus