Język nowych mediów

okładka
Autor: Lev Manovich
Tłumaczenie: Piotr Cypryański

Język nowych mediów to tłumaczenie głośnej i klasycznej już książki Lva Manovicha The Language of New Media, uważanej za jedno z najważniejszych dzieł teoretycznych o nowych mediach.

Jak pisze sam Autor we wprowadzeniu do polskiego wydania: "Jestem przekonany, że powstająca estetyka informacji (to znaczy nowa kultura społeczeństwa informacyjnego, odmienna od starej kultury społeczeństwa przemysłowego) jest albo będzie rządzona logiką całkowicie odmienną od logiki - industrialnego modernizmu. Moja książka opisuje pewien szczególny fragment współczesnej kultury napędzany przez hybrydyczną estetykę, fragment, w którym logika pracującego w sieci komputera przecina się z logiką wielu ustanowionych wcześniej kulturowych form".

Manovich sytuuje nowe media w perspektywie historycznej, omawia ich różne aspekty i traktuje "jako wspólny obszar, pole bitwy, rywalizacji i twórczego napięcia między energiami przeszłości i teraźniejszości". Język nowych mediów to próba zrozumienia specyfiki nowych mediów z jednoczesnym wskazaniem ich nierozerwalnych nici z kinem - przełomowym wynalazkiem stojącym u podstaw zmian technologicznych XX i XXI wieku..

Wydawnictwo: WAiP
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie polskie: 5/2006
Tytuł oryginalny: The Language of New Media
Liczba stron: 484
Format: 145x210 mm
Oprawa: miękka
ISBN: 83-60501-02-5
Wydanie: I
Cena z okładki: 39 zł

Materiały związane z książką:


blog comments powered by Disqus