Wielki mały ekran. Telewizja a codzienność Polaków w latach sześćdziesiątych.

okładka
Autor: Patryk Pleskot

Analiza wchodzenia nowego medium, jakim w latach 60. była telewizja, w polski system mediów masowych (wówczas nazywanych środkami masowej informacji i propagandy). Autor w swojej pracy zajmuje się zagadnieniem ogromnie ważnym z punktu widzenia historyków - a mianowicie związkiem telewizji z życiem społeczeństwa. O ile prasa , radio oraz film były w PRL traktowane jako środki propagandy, to telewizja rozwijała się spontanicznie, z inicjatywy oddolnej - inżynierów, dziennikarzy radiowych. Kierownictwo PZPR z towarzyszem Wiesławem Gomułką na czele, nie dostrzegali znaczenia telewizji jako instrumentu propagandy partyjnej, a raczej traktowali ją jako środek upowszechniania kultury.

Wydawnictwo: Trio
Miejsce wydania: Warszawa
Wydanie polskie: 2007
Liczba stron: I
Format: 145 x 205 mm
Oprawa: miękka
ISBN-13: 978-83-7436-135-4


blog comments powered by Disqus