Spis treści


Spis treści

Od Autora 
 
CZĘŚĆ I
PREHISTORIA – LATA 70. I WCZEŚNIEJ 
Od projektu Manhattan do gier
Elektroniczny Prometeusz
W domowym zaciszu
Pong i narodziny Atari
Pieniądze Warner Communications 
Fabuła dla Apple’a
Egzekucja Bushnella
Japońscy najeźdźcy 
Nadlatuje Trzmiel
Początek Złotego Wieku
I stało się Activision
Kobieta w grach
 
CZĘŚĆ II
CZAS CUDÓW – LATA 80.
Wielki kosmiczny klasyk
Szał Pac-Mana
Donkey Kong 
Trójwymiarowe światy
Imperialne requiem dla Atari 
Laserowe uderzenie 
Krach roku 1983
ZX Spectrum
Rynek dla C64
Intelektualiści z Infocomu 
Przypadek Matthew Smitha 
Twarze Electronic Arts
Książęta na zamówienie IBM 
Ultimate i ich naśladowcy
Droga do Movie
Mastertronic – jakość za niską cenę 
Zelda i Mario 
Pionierzy z Cinemaware 
Epokowy Maniac Mansion 
Ostatnie dni komputerów ośmiobitowych 
Królowa Amiga
Człowiek, który poznał Jacka Tramiela 
Nintendo kontra Sega 
 
CZĘŚĆ III
FILMOWA ODYSEJA – LATA 90.
Tajemnica cywilizacji PC
Przez szkło powiększające 
Westwood w piaskach Diuny
Francuski posmak 
Bóg ma na imię Peter 
Powrót do Zorka, śmierć Infocomu 
Rewolucja CD 
Skrzydlaci dowódcy 
PC czy konsole? 
Prostowanie moralnych kręgosłupów 
Pokolenie Doom 
Filmy interaktywne 
Mario jest zmęczony 
Sony miażdży konkurencję 
Zmierzch przygodówek 
Fenomen Lary Croft 
Światy A i BE 
Rozpad uprzedzeń Sierry 
Pamiętacie Interplay?
Nostalgia przełomu wieków 
 
CZĘŚĆ IV
SEQUELE I PIKSELE – PO ROKU 2000 
Prawdziwa i wirtualna krew 
The Sims 
Czy gry są sztuką? 
Sen Johna Romero 
Szejkowie z Microsoftu 
Jedna wielka granda
Medal za realizm
Bezwzględny brutal branży 
Świat Warcrafta 
Nowa generacja konsol 
CliffyB kontra Japończycy 
Gotyckie krainy
Drugie życie 
Halo, czy mamy rekord?
Wii dusi PC 
Epoka gadżetów 
Powrót wielkiej grandy 

Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo

Autor: Piotr Mańkowski
Wydawnictwo: Trio
Wydanie polskie: 8/2010
Liczba stron: 376
Format: 170 x 250 mm
Oprawa: miękka
ISBN-13: 978-83-7436-228-3
Cena z okładki: 36 zł


blog comments powered by Disqus